Welkom bij de persontrainerpodcast, de plek waar jij als persontrainer inspiratie, motivatie en de nieuwste inzichten krijgt om je carrière te laten groeien. Of je nu net begint of al een expert bent, wij helpen je om het beste uit jezelf en jouw klanten te halen. Deze podcast is mede mogelijk gemaakt door BAPT.
BAPT biedt niet alleen fitness opleidingen, maar ook een ondersteunende coachescommunity. Kortom, alles om van jou de beste coach voor jouw klant te maken. Wil je meer informatie? Dan kan je terecht op de website www.bapt.be. Hallo en welkom bij de persontrainerpodcast.
In deze aflevering gaan we iets meer de business tour op en we gaan eens kijken naar verschillende prijsstrategieën die jij als coach kan gebruiken. We hebben een aantal prijsstrategieën die voornamelijk gericht zijn voor de persontrainer en er zijn er ook een paar die je ook als online coach kan toepassen. Dus voor Alex, wat wil je dus in deze aflevering? Michiel, jij bent voornamelijk bezig met online coaching, maar je hebt wel offline PT gegeven? Ik heb drie jaar lang offline PT gegeven.
Dat klopt, bij BasicFit. Wat heb ik daar voornamelijk gebruikt? In het begin waren dat vooral betalingen per sessie of per losse sessie. Of maandelijkse betaling waarbij ik voor mezelf een target had gezet.
Ik vraag of mijn prijs is 6 euro per uur. Wil de klant twee keer per week komen sporten, is dat zoveel euro per maand. Later ben ik dat dan gaan verwerken in trajecten, 12 weken of 24 weken trajecten, waarbij de klant dan wel de mogelijkheid had om per maand te betalen.
Dan uiteindelijk wel gewoon contract tekenen. Dus was je wel zeker dat je zowel voor 12 weken of voor 24 weken eigenlijk toch al een vast inkomen had? Dat zijn inderdaad al twee soorten van prijzen, waarbij de eerste waar je het net over had, die losse beurten, dat is de eerste prijsstrategie. Nu, dat wil niet zeggen, omdat we een prijsstrategie bespreken, dat we daar voorstander van zijn, maar het zijn de strategieën of de prijssettings die ik het meeste zie verschijnen in de branche.
Er zijn nog altijd veel coaches, zeker beginnende coaches, die werken met losse sessies, waarbij de klant dus gewoon per sessie betaalt. Wat zijn de voor- en de nadelen? Wat heb jij als voordeel ondervonden van per losse sessie betalen? Het is gewoon een makkelijke cashflow. De klant betaalt gewoon per sessie, dus uiteindelijk komt de klant trainen en betaalt het training.
Ja, omdat ik misschien in het begin niet per se klanten wou verplichten. Ik hoorde gewoon vaak in het begin, misschien ook gewoon omdat dat qua marketing en mijn sales op die moment nog niet zo top was om mezelf te verkopen, maar ik merkte vooral dat klanten eerder een beetje de schrik hadden in het begin van ja, ik weet niet of ik gemotiveerd ga zijn om iedere week te kunnen komen sporten. Ik heb niet altijd tijd om iedere week te kunnen komen sporten.
En die vinden het dan vaak zonde van het geld of willen die investering niet maken om een twaalfwekentrack aan te gaan, waarbij ze dan eigenlijk in C wel betalen voor twee sessies per week, waarbij ze dan weten dat ze bijvoorbeeld niet iedere week kunnen komen sporten bijvoorbeeld. Ja, snap ik. En dat is de redenering die de meeste coaches maken, maar daar gaan we het natuurlijk vandaag over hebben.
Dat is de hele aflevering, maar dat is tussen haakjes de foute redenering, omdat er nog heel veel opties tussen zijn. Maar daar gaan we dadelijk verder op in. De nadeel van een per sessie betalen is dat je eigenlijk constant in onzekerheid leeft.
Want als de klant niet komt trainen, ja, dan heb je geen geld. Als de klant van dag op dag beslist van ik kom niet meer, dan valt die klant weg. Dus je hebt 0,0 zekerheid en dat geeft je, believe me, enorm veel financiële stress.
Je bent ook constant op zoek naar nieuwe klanten voor nieuwe sessies. Je agenda is super onstabiel. Je kan heel moeilijk vooruit plannen, maar één week, want de rest is eigenlijk totaal niet in orde.
Plus, wat is nog een van de grootste punten? Je prijssetting zal altijd lager zijn. Waarom? Omdat de klant betaalt voor het uurtje trainen. Terwijl als ze dat twaalf weken pakket hebben, dan smijt je daar voeding bij, je smijt daar levensstijl bij en we gaan dat concept uitwerken.
Dat is hetgeen waar we dadelijk ook naartoe gaan in een van de andere prijsstrategieën. Dus mensen gaan geen 85 euro betalen voor een uurtje PT. Dat geloof ik niet in.
Maar je gaat 85 euro wel verkocht krijgen als je dat in een pakket giet, in totaliteit. Hoe je dat moet doen? Dat moet je zeker blijven luisteren, want we gaan daar dadelijk verder op in. Maar per sessie, er is eigenlijk maar één voordeel.
De klant betaalt in kleine beetjes, dus ze voelen het iets minder goed. Je gaat misschien ergens de drempel voor mensen die financieel niet zo sterk staan, die drempel gewoon gaan verlagen. Op die moment ga je die mensen ook gewoon een kans geven.
Ik heb dat zelf ook al gedaan, omdat ik gewoon een heel empathisch persoon ben. Als er een persoon voor mij zit, een jonge gast of een student, waar ze van spreken, die financieel nog niet zo sterk is. Ik heb het echt al gehad.
Mensen die mij bijna aan het smeken waren van ik wil echt zo graag veranderen. Ik wil echt zo graag komen sporten met jou. Kan ik dat dan niet gewoon per sessie gaan betalen? Dan komt die er gewoon en zei van, goed, ik wil je wel echt verder helpen.
Zo ben ik dan ook weer. En dan neem ik er wel die momenten tussen. Ja, daar is inderdaad helemaal niks mis mee.
Maar daar moet je op voorhand, ik denk dat dat een goede tip kan zijn, op voorhand goed over nadenken. Daar gaan we aparte pakketten voor maken, maar daar komen we straks toe. Dus per sessie, weinig voordelen, eigenlijk best veel nadelen.
Het tweede dat we hebben is een beurtenkaart. Dus bijvoorbeeld 20 sessies. Je hebt 20 pt-sessies.
Dat is één pakket. Laat ons zeggen dat je 60 euro per uur vraagt. Die 20 sessies, dat is 1200 euro.
De klant betaalt. Het grote voordeel is dat je op voorhand weet, er zijn 20 sessies geboekt. Dus je bent voor 20 sessies safe tussen haakjes.
Iets meer financieel zeker. De klant heeft ook voor 20 sessies ingetekend. Dus ze gaan op 20 keer komen.
Dus dat is op zich wel een interessant model. Nadelen van dat model is één, ze moeten in één keer 1200 euro betalen. En twee, de termijn is niet vastgelegd.
Dus je moet heel goed zorgen, als je 20 sessies, pakket, beurtenkaart aanbiedt, dat je daar ook een limiet op zet. Bij ons was dat vroeger zes maanden. En zes maanden is dat redelijk veel.
Maar zes maanden was de limiet en dan vervallen de beurten. De grootste reden dat dat is, is omdat je anders onmogelijke resultaten kan behalen met die klanten. Dan kopen ze gewoon sessies.
En daar gaat het ook om. Het is een 20-beurtenkaart. Ze kopen 20 sessies.
Je hebt iets meer die financiële zekerheid, maar er zijn er nog altijd wel een aantal nadelen aan verbonden. Nu, als we daarop verder gaan, op die 20 sessies, gaan we proberen in de volgende prijsstrategie een pakket te verkopen. Dus de prijssetting is niet meer, we hebben een 20-beurtenkaart of 20 pt-sessies.
Nee, de prijssetting is nu, we hebben het lean life pakket. Het lean life pakket is een pakket waarbij 20 pt-sessies inbegrepen zijn. Daarna krijg je voedingsbegeleiding.
Daarna krijg je begeleiding rond levensstijl. Dus we gaan kijken welke stressoren je hebt in je leven. We gaan proberen de slaap te optimaliseren.
Alles om je energie optimaal mogelijk te krijgen. We gaan daarnaast qua time management een structuur opbouwen. We gaan een weekplanning opbouwen.
En, en, en, en, en, dat is een concept dat we bouwen. Die 1200 euro van die 20 sessies die we daar juist hadden, die wordt nu 1600 tot 1800 euro. Wat wil dat zeggen? De klant betaalt bijvoorbeeld 1600 euro.
Als we dat op 20 pt-sessies nemen, dan is dat 80 euro per uur. Dus je prijs stijgt met 20 euro. Maar voor de klant gaat dat niet zo overkomen.
We verkopen dat pakket aan 55 euro per pt-sessie. Dus als iedereen nog mee is, in het pakket van 1600 euro zitten 20 pt-sessies inbegrepen aan 55 euro. Dat wil dus zeggen dat ze 1100 euro betalen in totaliteit voor de pt-sessies.
En die extra 500, dus om in totaliteit aan 1600 te komen, die 500 is voor de voedingsbegeleiding, de levensstijl, time management en, en, en, en om het lean life pakket te hebben. En het lean life pakket heeft een bepaald resultaat. Ja.
Je moet je verhaal proberen verkopen. Voila. Het is storytelling.
De klant betaalt 1600 euro voor een resultaat. De klant betaalt niet 1200 euro voor 20 pt-sessies. Nee, nee.
1600 euro voor een resultaat. En om dat resultaat te bereiken, zitten die zaken allemaal in het pakket. En dat is onze derde prijsstrategie.
Dat is een van de meest gebruikte. En zeker bij startende coaches zou ik ook die, dat pakket willen opteren. En dan moeten we het slim gaan spelen.
Want dan zitten we inderdaad nog met een nadeel. Goh ja, 1600 euro, dat is best een serieuze prijs. Dus willen we daar een light versie van maken.
En dat noemen we een starters pack. En een starters pack zijn 5 pt-sessies. Dus voor het starters pack betalen ze iets van een... Moet ik even goed nadenken, dat ik goed tel.
Iets van een 300 euro. Zal dat zijn? Even denken. Laat ons zeggen 500 euro.
Even afronden. En je moet dat even berekenen. Maar 500 euro voor het light pakket.
En als ze tevreden zijn, dan kunnen ze zonder een meerwaarde of een meerkost upgraden naar het lean life pakket. Dus als ze 5 sessies hebben gedaan en ze zeggen van ja, ik wil dit blijven doen, want dit werkt. Dan kunnen ze gewoon het extra bedrag bijbetalen.
Dan betalen ze gewoon de meerkost. De meerkost betalen ze gewoon en dan zitten ze in het lean life pakket. En welke termijn zou je op die 5 sessies zetten? Kort.
Vier weken? Max. Vier weken. Je wilt tijd investeren.
Waarom? Omdat het jouw taak is om de klant te overtuigen van de overstap te maken. En geloof mij, als je dat op een juiste manier doet, dan werkt dat bijna altijd. Dat werkt bijna in alle gevallen.
Maar je moet het goed aanpakken. En goed aanpakken wil zeggen overdeliveren. Durven veel info te geven.
Die pt-sessies uiteraard goed aanpakken. En dan gaat die klant sowieso overschakelen naar je hoofdpakket wat je uiteindelijk wil verkopen. En dan gaat de klant gewoon de meerkost bijbetalen.
Dat is de veel slimmere versie omdat je dan de voor- en de nadelen bijna volledig wegwerkt. En we hebben het hier nu over 5 sessies. Als jij zegt goh, dat is nog te veel.
Ik ga naar drie sessies gaan. Dat zou ook nog kunnen werken. Het gaat hier gewoon puur om de klant dat klein duwtje in de rug te geven.
Eén keer dat ze betaald hebben. Eenmaal dat ze effectief vertrokken zijn en je hebt je waarden kunnen laten zien, dan gaat de klant veel sneller geneigd zijn om het hoofdpakket uit te doen. Ja, tuurlijk.
En zeker als je daarin gaat overdeliveren. Dat hoor ik zelf bij heel veel van mijn klanten. Die starten bij mijn coaching ook.
Waarin ik de feedback krijg de eerste weken van oké, ik voel effectief al verschil. Ik merk effectief al resultaat. Ja, dat is gewoon hetgeen wat je wilt hebben.
En als je met je klant al resultaat gaat boeken in die eerste twee weken, dan is die klant gewoon al verkocht voor op de lange termijn. Sowieso. De eerste twee, drie weken zijn de belangrijkste weken.
Want daar gaat je je klant meepakken voor al de rest. Dus het is in die weken dat je sowieso toch alle info geeft. Dus dan neemt je dat klein risico van daar een klein bedrag voor te vragen.
Je overdelivert en je zal echt wel het resultaat merken. We noemen dat het concept. De conceptprijszetting.
Omdat je echt een concept bouwt waar je meer voor kan vragen. En als je dat heel slim aanpakt, al die voeding, een mealprepgids, een alcoholgids, noem maar op. Dat heb je allemaal klaarstaan.
Dat is niet voor elke klant verschillend. Er zijn heel veel dingen die je op een heel slimme manier kan aanpakken. Waardoor je eigenlijk van die 60 euro per uur naar die 80 euro per uur bent gegaan.
En alles wat je daarbuiten doet is niet super standaard, maar is in heel veel gevallen wel hetzelfde. Misschien wel interessant om daar nog aan te sluiten, want dat is een fout die ik zelf misschien wel gemaakt heb. We praten over overdeliveren.
Misschien stelt jezelf wel de vraag van, wat kan ik eigenlijk allemaal gaan overdeliveren? Welke waarden kan ik extra gaan aanbieden? Probeer niet zomaar dingen uit je mouw te schudden dat interessant lijken, maar probeer daarin in de schoenen van de klant te staan en te gaan kijken naar, wat zijn de hindernissen en de struikerblokken van mijn klant? Wat zijn de pijnpunten van mijn klant? En hoe kan ik hiervoor zorgen dat ik e-books ontwerp die die pijnpunten van mijn klant te gaan oplossen? Eigenlijk zou je een hele bibliotheek moeten hebben en geen standaard protocol, maar aan de klant moeten vragen van, oké, wat heb je nodig? Dan ga je het echt nog gaan personaliseren. Ja, maar op zich niet per se personaliseren, maar ik zal zeggen, stel dat de klant nu geen enkel probleem heeft met meal prep. Dan is het niet nodig om in week 2 standaard bij elke klant een meal prep gids te sturen.
Dan is het interessant om die meal prep gids wel te hebben, maar als de klant dat niet nodig heeft, ga je die niet versturen. Als de klant zegt van, ik heb in het weekend wat moeite met alcohol en dergelijke, dan ga je die een alcoholgids sturen. Die heb je ook gewoon klaarstaan.
Dus op die manier zou ik het dan aanpakken. Oké, we gaan nog een beetje verder. Prijsstrategie nummer 4 en ik kan je nu al vertellen dat er een bonusstrategie aankomt.
We gaan er vijf bespreken, waarbij de vijfde iets is waar ik de voorbije jaren een enorme fan van ben geworden, maar is iets meer advanced. De vierde strategie is abonnementstructuur. De klant betaalt per maand en de klant komt dan gewoon sporten en binnen een abonnement van een maand zitten zoveel sessies inbegrepen.
Klinkt logisch, klinkt makkelijk, maar is in de praktijk niet zo simpel. Wat is het grote nadeel hier? Dat is dat als je zegt je mag met een abonnement twee keer per week komen sporten, dus bijvoorbeeld om het makkelijk te maken mag je acht keer per maand komen en dat kost u 400 euro bijvoorbeeld. 400 euro per maand, dat werkt met een domiciliering, dus dat gaat automatisch van de rekening en je mag acht keer komen sporten.
Wat gebeurt er als de klant ziek is en maar zes keer is komen trainen? Je hebt twee opties, ofwel heb je optie één en dat is contractueel vaststellen dat no matter what dat bedrag wordt betaald. Je hebt acht sessies, doe je er maar zeven, ja dat is dan eigenlijk pech. Maar het grote nadeel daarvan is dat je wel eens met conflicten en frustraties kan zitten en dat het soms interessanter is om de goede vrede te bewaren dan een klant te verliezen.
Of je gaat daar iets ingewikkelder werken en je laat die sessies inhalen. Dat kan ook, dat je bijvoorbeeld zegt elke drie maanden gaan we evalueren hoeveel sessies heb je nog over en die kan je inhalen, maar dat wordt heel complex. Dus dat klinkt super interessant, maar dat wordt complex.
Voor welke coach is dat interessant? Voor de online coach, want dan werk je met een maandabonnement. Ja, maar zonder sessies. Nee, maar kom maar zeggen, daar is een maandabonnementstructuur interessant en maar je online werkt, ja dan heb je geen sessies, dus dat maakt er ook niet uit.
Gaat de klant twee keer in de week naar de gym of drie keer in de week naar de gym? Ja, dat kiest hij zelf. Dat is het schema. Dus dan voor een online coach kan een maandabonnement interessant zijn en ook super interessante prijs of interessante structuur.
Dat is als je als pt werkt met vaste sessies. Er zijn pt's die dat super slim hebben aangepakt en die hebben een u-rooster gemaakt zoals dat je groepslessen hebt. Je hebt bijvoorbeeld een groepslessenrooster, maar daar is een pt-rooster en het wordt verkocht onder de noemer, ja eigenlijk onder de noemer small group.
Maar wat wil dat zeggen? Jij hebt als klant je schema, een individueel schema. Jij boekt een slot en in dat slot kunnen vier mensen komen sporten. Dus je boekt dat slot, er is een coach aanwezig.
Jij gaat bijvoorbeeld om zeven uur s'avonds naar de pt-studio. Er zijn nog twee andere mensen die ook dat slot hebben geboekt. Die zijn ook hun eigen schema aan het doen en de pt loopt rond om feedback te geven.
Wat is het grote voordeel? Uw pt-sessieprijs gaat naar beneden. Je vraagt geen 75 euro per uur. Je vraagt 40 euro per uur.
Maar er komt wel vier man trainen. Dat is 160 euro per uur. Dus de prijs ligt lager.
Het is small group. De klanten gaan dat begrijpen. Ja, ik betaal maar 40 euro, dus er loopt hier nog wel andere mensen rond.
Maar jij weet ook als pt, vier mensen coachen. Dat is pittig. Maar dat kan wel.
Ik ken een coach, misschien is hij ook aan het luisteren. Ik hoop dat hij aan het luisteren is. Die heeft dat nog interessanter aangepakt en die werkt met zeven timeslots op één uur en twee coaches.
Zeven maal veertig en twee coaches die freelance werken. Maar dat is wel voor de iets geavanceerdere trainers. Ik geloof daar niet in.
Ik dacht dat je klanten zei. Nee, want je gaat met betaalde softwares moeten werken en startende pt's hebben misschien niet altijd het kapitaal om... Die werken met een papier. Met een Excel-dravis gedrukt.
Oké. En die moeten dat dan zelf invullen? Ja, de klant vult daar zelf zijn gewichten in. Oké.
Maar je bedoelt het reserveren van de timeslots en zo? Ja, maar dat is via een software. Wij gebruiken altijd Trainin en dat is super makkelijk. Dat is 45 euro per maand.
Dat is totaal de kost niet. Dus ik denk Trainin.nl, als ik het goed voor heb. Zij zijn daar wel echt wel goed in, in zoiets.
En er zijn nog andere softwares ook. Maar dat is vrij makkelijk te managen. Het gaat hier gewoon work smarter, not harder.
Je prijsstrategieën moeten ervoor zijn dat je... Het eerste wat jij moet doen vanuit je prijsstrategie is nadenken hoe kan ik maximale kwaliteit bieden aan mijn klant. En maximale kwaliteit bied je niet door 50 euro per sessie te vragen en per sessie losse sessies te werken. Dan heb je een 0,0 kwaliteit.
De kwaliteit bouwt op door mijn concept te werken en klanten te ondersteunen op levensstijl en voeding enzovoort. Dan gaat je kwaliteit naar boven. Maar je moet zelf ook de vraag stellen.
Is het noodzakelijk dat we bij alle klanten er constant naast staan? Is het niet interessant dat we bijvoorbeeld een 10 weken conceptpakket maken en we zeggen 10 weken, twee keer per week. Dat zijn 20 sessies. En dat concept noemt... Ik weet het niet.
Start your fit life. Plak er een catchy naam op. Het maakt niet uit.
En de klant krijgt één op één begeleiding. Daarna hebben ze de mogelijkheid om over te stappen in het slotsysteem. En kunnen ze dus in het slotsysteem instappen en kunnen ze met vier tegelijkertijd komen.
Maar ze hebben nog altijd een individuele schema. Ze worden nog altijd individueel opgevolgd op het gebied van voeding. Ze hebben een individuele programmatie.
Maar er loopt een coach rond die let op techniek, die vragen beantwoord enzovoort. Dat is in mijn ogen een enorm slimme strategie die je als coach kan toepassen. Ik zou het persoonlijk gaan toepassen, zoals jij zelf ook zegt.
Bij mij zouden bijvoorbeeld iedere klant eerst een acht weken of zo... Wat bedoel je? Dat zijn tien weken, hè? Dat zijn tien weken, inderdaad. En daarna ga je het op langere termijn de klanten bijhouden. Dat maakt het wel interessant.
De klant verlengt en hun prijs zakt gigantisch. Ze gaan de helft betalen. Stel, voor dat eerste pakket vraag je 80 euro per uur.
En voor het tweede pakket, als ze vier per vier komen, vraag je 40 euro. De klant gaat langer komen. Je haalt 160 euro per uur op.
De klant is content, want ze betalen minder. Ze krijgen iets minder begeleiding, maar ze worden nog altijd individueel opgevolgd qua voeding. Dan kan je nog een mindset-sessie erbij inplakken.
Je hebt zoveel opties. Dus als je dat slim aanpakt... Moest ik opnieuw beginnen? Sowieso. Dit is exact hoe ik het zou doen.
Direct. En dan... Of wilde je daar nog iets over zeggen? Ja, dus... Ik heb zelf heel lang offline-pt in een basic-fit gegeven. Ja, maar dat gaat niet.
Nee, dat wou ik net zeggen. Je moet wel een eigen pt-studie hebben. Je moet een eigen pt-studie hebben.
Maar als je met die cijfers werkt, dan gaat het wel snel rendabel zijn. Nu, we gaan hier nog een bonus opgeven. Want ik heb net gezegd, moest ik dat doen, dan zou ik daar rond werken.
Dat is niet 100% correct, want we gaan er nog één upgrade op doen. En dat is lange termijn plannen. Dus dat wil zeggen, moest ik opnieuw beginnen, dan zou ik één starterspakket maken van die tien weken.
Of eventueel zelfs maar vijf weken. Afhankelijk van de feedback die ik krijg. Waarin de klant start met één op één.
Daarna gaan ze over op de small group. Max vier personen. Met een individueel schema.
Maar dan ga je niet zeggen, dit is nu een pakketje van drie maanden. Nee, dan betalen ze op zijn minst zes maanden. Liefst twaalf maanden.
Dat wil zeggen, als ze in de small group overstappen, betalen ze maar veertig euro per sessie. Maar dan hangen ze wel ineens vast voor een jaar. Dan pakken ze twaalf maanden en heb je een maandabonnementstructuur waarbij ze zoveel slots hebben.
Omdat je dat aan die prijs, kan je dat wel gaan verantwoorden. Dan heb je in mijn ogen één, financiële zekerheid gecreëerd. Twee, de klant is content, want ze krijgen goede begeleiding.
Ze komen redelijk goedkoop... In principe komen ze goedkoop sporten. Ze krijgen de voeding, ze komen trainen. Twee, je kan jezelf, en dat is niet onbelangrijk, beginnen loskoppelen van je zaak.
Want als vier mensen op een uur komen en ze betalen in totaal, komt er 160 euro binnen. En je betaalt een coach veertig euro om die klant te begeleiden. En die moet maar gewoon rondlopen.
En techniek zit er nog 120 euro over. Dus dan kan je jezelf veel makkelijker loskoppelen van je zaak. Alle kosten gaan betaald zijn.
Het grote nadeel in heel dit verhaal is... Je hebt wat ruimte nodig. En dan spreken we over op z'n minst honderd vierkante meter, denk ik. Want je hebt vier racks nodig.
Je kan wel op een slimme manier schema's maken. Maar toch, een honderd, vijftig vierkante meter heb je wel nodig. Maar dat is in mijn ogen financieel perfect haalbaar als je dat model toepast.
Ik weet dat er mensen of coaches zullen zijn die denken... Allemaal goed en wel, maar ik werk inderdaad in de basic fit. Dat is moeilijk. Probeer dan een paar stappen terug te gaan en probeer al met dat conceptuele model aan de slag te gaan.
Bouw een concept, bouw een starterspakket en zorg dat je daar al meer financiële zekerheid mee gaat creëren. Stap één als je een prijsstrategie bouwt is... Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik met deze prijsstrategie maximale kwaliteit en resultaten kan boeken? En het tweede waar je aan moet denken is... Hoe zorg ik ervoor dat ik hier financiële zekerheid mee creëer? En waar de klant daarvan denkt... Heel kruug gezegd, daar mag je in het begin geen rekening mee houden. Want als je een goeie pakket kan verkopen, dan gaat de klant dat uiteindelijk... Als ze de meerwaarden ervan inzien, gaat dat ook gebeuren.
En als je met dat starterspakket werkt, dan gaat dat veel vlotter gaan en ga je uiteindelijk ook je hoofdpakket kunnen verkopen. Bon. Ik denk dat deze aflevering geld heeft opgeleverd.
Dat hoop ik toch. Ik hoop dat jullie veel inzichten hebben opgedaan. Dat je een beetje kritisch aan de slag gaat met je prijssetting.
Ik merk dat dat bij heel veel coaches een struikelblok is. Maar we hopen dat we veel tips en strategieën hebben kunnen geven. En zoals altijd, als jullie vragen hebben, dan kunnen jullie altijd bij ons terecht op onze sociale media.
Wij zijn er om jullie te helpen. Met alle plezier. Bedankt voor het luisteren.
En tot een volgende keer. Bye bye. Bedankt voor het luisteren naar de Personal Trainer Podcast.
Vond je deze aflevering waardevol? Laat dan een review achter op Apple Podcasts, Spotify of waar je ook luistert. En help andere trainers ons te ontdekken. Jouw feedback maakt echt het verschil.
Alvast bedankt. Tot de volgende keer. Ciao.